Cyclo City

Pedicab - Sasvim nova dimenzija oglašavanja

Kada su se 1997. u Berlinu zavrtele pedale prvih pedicab vozila, teško da je iko mogao da nasluti uspeh koji će ta priča doživeti za vrlo kratko vreme. Priča o Velotaxi-ju i prvih trideset "biciklističkih taksija" je priča o uspehu i viziji da se stvori jedan sasvim novi koncept mobilnosti u velikim gradovima, kombinovan sa jedinstvenom idejom oglašavanja. Vrlo brzo, taj koncept se proširio po celom svetu i postao omiljen vid gradskog prevoza, a velike svetske kompanije su u ovom konceptu prepoznale idealan medij za promociju, ali i za svoju korporativnu društvenu odgovornost. Pedikeb vozila postala su atraktivne oglašavajuće platforme, mobilni 3D bilbordi koji plene pažnju, kako putnika, tako i prolaznika i turista. Stotine najvećih svetskih kompanija su oglašavanje na ovim vozilima prepoznale kao vid svoje korporativne društvene odgovornosti, a samo neke od njih su Adidas, American Express, Apple, BASE, Diadora, Berliner Pilsner, BMW, Coca Cola, Deichmann, Diesel, Dr. Oetker, Esprit, Facebook, Honda, Linked In, MasterCard, Mc Donald’s, Microsoft, Nestea, Nike, Nintendo, Nokia, o2, Peacocks, Peugeot, Postbank, Puma, Saturn, Sky, Sony, Sparkasse, Starbucks, Telekom, Tetra Pak, Timberland, Yahoo, ZDF...

Nekih jedanaest godina kasnije, kada sam prvi put došao u kontakt sa pomenutom idejom, počeo sam da radim na projektu "Cyclo City" čiji je cilj da u Beograd i druge gradove u Srbiji donese ovaj koncept urbane mobilnosti i oglašavanja. Za poslednjih sedam godina obavljeni su brojni razgovori sa nizom nadležnih institucija i organizacija, a kao posebno značajne izdvojio bih podrške dobijene od Sekretarijata za zaštitu životne sredine grada Beograda, Gradske opštine Novi Beograd, Agencije za bezbednost saobraćaja, UNDP-a i drugih. Takođe, pomenuti projekat je jula 2009. godine imao vrlo uspešnu promociju u okviru festivala EXIT koji je te godine bio posvećen ekologiji. Nažalost, projekat do sada nije naišao i na neophodnu finansijsku podršku. Ovde možete pogledati publikaciju "Na pedale" rađenu marta 2013. godine za potrebe predstavljanja projekta u okviru saradnje Centra Akses i agencije Target Plus.

Pogledajte kompletan projekat